نهال بادام

نهال بادام

بادام که به عنوان یک آجیل به نظر می رسد، بذر و نهال میوه درخت بادام، یک درخت متوسط است که گل های صورتی و سفید معطر می دهد.

درختان بادام از قبیل درختان هلو، گیلاس و زردآلو، میوه ها را با دانه های سنگی مانند (یا چاله ها) درون خاک می کارند.

دانه میوه بادام، همان چیزی است که ما به عنوان آجیل بادام اشاره می کنیم.

کاهش LDL-کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی شما

یک غذای پر چربی که برای سلامتی شما مناسب است؟ این یک اکسیمورون نیست، بادام است.

نهال بادام در چربی های مونو اسید در سطح بالایی است، همان نوع از چربی های تقویت کننده سلامت که در روغن زیتون یافت می شود، که با

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است.

نهال بادام

مطالعات اپیدمیولوژیک انسانی، از جمله مطالعات بهداشت پرستاران، مطالعات بهداشتی آیووا، مطالعات بهداشتی ادوینت و مطالعات بهداشتی

پزشکان، همه نشان دادند که مصرف آجیل با خطر کمتر برای بیماری قلبی همراه است.

محققان مطالعاتی که از مطالعه سلامت پرستاران مورد مطالعه قرار گرفته اند برآورد کرده اند که جایگزینی آجیل برای یک مقدار معادل کربوهیدرات در

رژیم غذایی به طور متوسط ​​۳۰ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نشان می دهد.


بیشتر بخوانید »»»  انواع نهال گردو


محققان محاسبه خطر بیشتر کاهش چشمگیر را – ۴۵٪ – هنگامی که چربی از آجیل برای چربی های اشباع شده (که اساسا در محصولات گوشتی و

لبنی یافت می شود) جایگزین شد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله بریتانیایی تغذیه نشان می دهد که وقتی غذاهای به طور مستقل به منظور کاهش کلسترول، مانند بادام، در غذای

سالم ترکیب می شوند، اثرات مفید افزودنی ها هستند.

در این مطالعه ۱۲ بیمار با سطوح کلسترول LDL بالا، رژیم حاوی بادام و سایر آجیل، استرول گیاهی (همچنین در آجیل)، پروتئین سویا و فیبر محلول (در

مقادیر زیاد در لوبیا، جو، گلابی) باعث کاهش سطح خون تمام کریستال های LDL شامل LDL کم چگالی (نوعی که بیشترین خطر را برای بیماری های

قلبی عروقی را افزایش می دهد) با تقریبا حداکثر کاهش پس از ۲ هفته دیده می شود.

علاوه بر اثرات کاهش دهنده کلسترول، توانایی بادام برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ممکن است تا حدی ناشی از اثر آنتی اکسیدانی

ویتامین E موجود در بادام و همچنین کاهش اثر LDL بر روی چربی های غیرمستقیم بادام باشد. (LDL شکل کلسترول است که به بیماری آترواسکلروز

و بیماری قلبی مرتبط است).

نهال بادام

وقتی که بادام برای چربی های سنتی بیشتری جایگزین در آزمایش تغذیه انسان می شود، کلسترول LDL را می توان از ۸ تا ۱۲ درصد کاهش داد.

علاوه بر چربی های سالم و ویتامین E، یک چهارم فنجان بادام حاوی ۶۲ میلی گرم منیزیم به اضافه ۱۶۲ میلی گرم پتاسیم می باشد.

منیزیم مسدود کننده کانال کلسیم خود طبیعت است.

هنگامی که منیزیم کافی وجود دارد، رگ ها و عروق به راحتی می بینند و آرام می کنند، که باعث کاهش مقاومت می شود و جریان خون، اکسیژن و

مواد مغذی را در سراسر بدن بهبود می بخشد.

مطالعات نشان می دهد که کمبود منیزیم نه تنها در ارتباط با حمله قلبی است، بلکه این که بلافاصله پس از حمله قلبی، عدم وجود منیزیم کافی باعث

آسیب های رادیکال آزاد به قلب می شود.


بیشتر بخوانید »»» انواع نهال سیب


پتاسیم، یک الکترولیت مهم درگیر در انتقال عصب و انقباض تمام عضلات از جمله قلب، یکی دیگر از مواد معدنی است که برای حفظ فشار خون طبیعی

و عملکرد قلب ضروری است.

بادام، باعث تقویت سلامت قلب و عروق خود می شود و ۱۶۲ میلی گرم پتاسیم را به وجود می آورند و فقط ۰٫۲ میلی گرم سدیم می باشند و میوه ها

را انتخاب می کنند تا در برابر فشار خون بالا و آترواسکلروز محافظت شوند.

بادام دارای دو باله حفاظت در برابر دیابت و بیماری قلبی عروقی است

کاهش قند خون بعد از غذا موجب محافظت در برابر دیابت و بیماری های قلبی-عروقی می شود، به احتمال زیاد با کاهش میزان رادیکال های آزاد کننده

مولکول های کلسترول همراه با افزایش شدید قند خون.

این یکی از دلایلی است که چرا رژیم های شاخص کم گلیسمی منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی می شوند.

به نظر میرسد که بادام ها نه تنها باعث کاهش قند خون پس از غذا میشوند، بلکه آنتی اکسیدانها را نیز فراهم می آورند تا مقدار کمی از رادیکالهای

آزاد را که موجب میشوند را کاهش دهند.

محصولات نهالستان قاسمی :

با کلیک بر روی هرکدام از این محصولات میتوانید توضیحات مربوط به هر رقم را مشاهده بفرمایید.

محققان ۱۵ ماده سالم را آزمایش کردند. ۵ وعده غذایی حاوی مقادیر کربوهیدرات، چربی و پروتئین قابل مقایسه بود: سه وعده غذایی (بادام و نان،

برنج پاروپلاستی و سیب زمینی سرخ شده فوری) و ۲ وعده غذایی کنترل نان. نمونه های خون قبل از هر وعده غذا و ۴ ساعت بعد از آن نشان داد که

سطح آنتی اکسیدان های محافظ پس از غذا بادام افزایش می یابد، اما پس از وعده های غذایی دیگر کاهش می یابد. و نه تنها غذای بادام باعث

افزایش سطح آنتی اکسیدانی شد، اما بر خلاف سایر غذاها، بادام نیز باعث افزایش قند خون و انسولین بعد از غذا شد.

تحقیقات بیشتری نشان می دهد که خوردن بادام همراه با غذای شاخص گلیسمی بالا باعث کاهش شاخص گلیسمی غذا و افزایش قند خون پس از

خوردن می شود.

نهال بادام

بادام و آلرژی غذایی

آجیل های چوبی مانند بادام، از جمله هشت نوع غذایی هستند که آلرژن های غذای اصلی در ایالات متحده محسوب می شوند و نیاز به شناسایی

برچسب های مواد غذایی دارند.

مشخصات تغذیه

بادام یک منبع بسیار خوبی از ویتامین E، منگنز، بیوتین و مس است. بادام، منبع خوبی از منیزیم، molydenum، ریبوفلاوین (ویتامین B2) و فسفر است.

خوشبختانه، اگر چه یک چهارم فنجان بادام حاوی حدود ۱۱ گرم چربی است، بخش قابل توجهی از آن (۷ گرم) چربی غیرمستقیم قلب است.

محصولات نهالستان قاسمی :

  • نهال فروشی
  • خرید نهال
  • فروش نهال
  • خرید درخت بادام
  • فروش درخت بادام
  • فروش نهال بادام فرانیس
  • خرید نهال بادام فرانیس
  • خرید نهال بادام آذر
  • فروش نهال بادام آذر
  • خرید نهال بادام پسته ای
  • خرید نهال بادام مامایی
  • خرید نهال بادام سهند
  • قیمت ارقام بادام

محصولات نهالستان قاسمی :

  • نهالستان نمونه بادام
  • نحوه پیوند درخت بادام
  • خرید ریشه نهال بادام
  • فروش نهال بادام کمیاب
  • زمان پیوند نهال بادام
  • پرورش درخت بادام

جهت خرید نهال بادام با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید 


 دفتر : اورمیه میاندواب خ ۱۷شهریور نرسیده به تقاطع شهدا دفتر نهالستان مهندس سعید قاسمی

 ایمیل : nahalbartar@gmail.com

تلفن دفتر : ۰۴۴۴۵۲۸۱۸۰

مدیریت : ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

فهرست