درباره سیب و فایده های آن

درباره سیب و فایده های آن

درباره سیب و فایده های آن

  • درباره سیب و فایده های آن :

سیب به عنوان یکی از بهترین میوه های کشت و مصرف شده در جهان، به عنوان غذای معجزه مورد ستایش قرار می گیرد. در حقیقت، سیب در مقاله پزشکی امروز از بین ۱۰ غذای سالم در رتبه اول قرار گرفت. سیب بسیار غنی از آنتی اکسیدان های مهم، فلاوانوئیدها و فیبر های رژیمی است. مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها در سیب به کاهش خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند. این مقاله مشخصات تغذیه ای میوه و مزایای سلامتی را فراهم می کند. همچنین در مورد خطرات احتمالی و اقدامات احتیاطی و برخی سوالاتی که اغلب پرسیده می شود، مورد بحث قرار می گیرد.

فواید سیب:

مجموعه ای از مطالعات نشان می دهد که سیب ممکن است یکی از غذاهای سالم و خوب برای شما در رژیم غذایی روزانه باشد. بهبود سلامت عصبی مطالعه در مجله Experimental Biology و Medicine منتشر شده که کورستین (یکی از آنتی اکسیدان ها در سیب است) یکی از دو ترکیب است که به کاهش مرگ سلولی کمک می کند که باعث اکسیداسیون و التهاب نورون ها می شود. مطالعه دیگری که در همین کنفرانس ارائه شد و در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، پیشنهاد کرد که مصرف آب سیب ممکن است تولید در مغز استیل کولین انتقال دهنده ضروری را افزایش دهد و موجب بهبود حافظه در موش هایی که علائم آلزایمر دارند،شده است. لازم به ذکر است که هر دو مطالعات توسط کمک های نامحدود ارائه شده توسط انجمن اپل ایالات متحده و شورای تحقیقات و آموزش محصولات اپل تامین می شود.

جلوگیری از زوال عقل :

یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم غذایی در سال ۲۰۰۸ نشان داد که مصرف سیب ممکن است برای سلامت عصبی شما مفید باشد. محققان دریافتند که از جمله سیب ها در رژیم غذایی روزانه می تواند سلول های عصبی را که ناشی از استرس اکسیداتی است محافظت کند و می تواند نقش مهمی در کاهش اختلالات عصبی مثل بیماری آلزایمر داشته باشد.

کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی :

یک مطالعه روی ۹۲۰۸ مرد و زن نشان داد که کسانی که سیب بیشتری را در طول سن ۲۸ سالگی می خورند، کمترین خطر سکته مغزی را داشتند. محققان نتیجه گرفتند که مصرف سیب ها با کاهش خطر سکته مغزی ترومبوتیک ارتباط دارد.

کاهش سطح کلسترول :

گروهی از محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا اعلام کردند که سیب میوه ی معجزه ای است. آنها دریافتند که زنان مسن که هر روز سیب می خورند، پس از شش ماه، ۲۳ درصد کلسترول بد خون (LDL) و ۴ درصد کلسترول خوب (HDL) داشتند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت :

سیب همچنین می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. مطالعه ای که حاوی ۱۸۷ تا ۳۸۲ نفر بود، دریافتند افرادی که سه بار در هفته سیب، انگور، کشمش، زغال اخته یا گلابی خوردند، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمتر از ۷ درصد نسبت به افرادی که در معرض ابتلا به دیابت بودند، کاهش دادند.

سرطان پستان :

مطالعات نشان می دهد خوردن یک سیب در روز ممکن است به جلوگیری از سرطان سینه کمک کند. همچنین شواهد نشان می دهد که افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات، از جمله سیب ها باعث می شود مصرف کنندگان با فنول های بیشتری، که اثبات مزایای بهداشتی مهم را دارند، تشویق کد.

تغذیه :

سیب حاوی تقریبا هیچ چربی، سدیم و کلسترولی نیست. سیب سزاوار است که به عنوان “نیروگاه تغذیه” نامگذاری شود. سیب حاوی مواد مغذی زیر است:
به گفته مرکز پزشکی Maryland، ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی است که قادر است برخی از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را از بین ببرد و همچنین مقاومت بدن را نسبت به عوامل عفونی افزایش دهد. ویتامین B (ریبوفلاوین، تیامین و ویتامین B-6) این ویتامین ها در حفظ گلبول های قرمز و سیستم عصبی در سلامت، نقش دارند. سیب غنی از ترکیبات پلی فنل است. این مواد طبیعی به حفاظت از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند. سیب شامل مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و فسفر می باشد.

منبع : source

سایر مقالات این سایت :

نحوه کاشت نهال بادام

کاشت درخت بادام

جهت دریافت مشاوره و خرید با شماره های زیر تماس بگیرید :

اورمیه میاندواب خ ۱۷شهریور نرسیده به تقاطع شهدا

تلفن تماس : ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست